بــســــم الله :)


الحمد لله
عدد ما كان
و عدد ما سيكون
و عدد الحركات و السكون !

الأحد، 22 أبريل 2012

أجمل و أغرب !!!

امبارح !!!
كان مـن أغرب و أجمل أيام حياتي :)


أغرب ^_^


علشان لأول مرة في تاريخ صيدلة اتفاجئ انا و صاحبتي (-----) اننا عندنا امتحان عملي فاضل عليه ساعة الا ربع
صحيح الامتحان مش صعب قوي بس محتاج مذاكرة و ترتيب أفكار و استعداد نفسي
الحقيقة ولا حاجة من دول كانت موجودة
ههههههههههههه


المفروض ان المعاد الطبيعي للسكشن يوم الأحد مش السبت
بس كان نازل جدول للامتحان ملهوش علاقة بالمواعيد الأساسية غير بس انه برضه يوم السبت و الاحد
الجدول ده نازل من زمان قوي يعني اكتر من اسبوعين
و رغم اني بصيت عليه كتير، كل مرة كنت ببص عليه كنت باخد بالي من الساعة كام و بشكل تلقائي بشوف اليوم على انه يوم الاحد
شيء مفروغ منه طبعا مش المعاد اصلا يوم الاحد ? ^_^




بالصدفة اكتشفنا ان صحابنا رايحين يمتحنوا السبت
فانا بصيت لصاحبتي و قولتلها : لا نكون احنا غلطنا في اليوم !!!
بس من جوايا كنت مقتنعة تماما ان مش معقول هيطلع فعلا في امتحان



لما اتأكدنا بقى كانت مصيبة
لان كان فاضل زي ما قولت ساعة الا ربع و المادة دي مادة منتهية يعني مش ترمين و الامتحان ده امتحان فاينال مش هزار


اتوترنا جامد و كان مسيطر عليا احساس ضيق وكنت حاسة بالذنب لاني كل مرة كنت بكلم
صاحبتي كنت بتكلم على اساس انه يوم الاحد
فهي كمان بقت عاملة حسابها على كده
و بما اننا _الشعب المصري_ بيحب يستنى لآخر لحظة
كنت عاملة حسابي هذاكر السبت D:

ففي الحظة دي مكنتش قريت حرف واحد و لا فاكرة احنا مفروض نعمل ايه
و مش قادرة افتكر السكشن كان عبارة عن ايه !!!!!! O_o

طبعا مكنتش عايزة نضيع وقت عالتوتر و كان عندي امل اننا نلحق نلم الموضوع في وقت قياسي فكان نفسي اقول ل
صاحبتي في ساعتها متقلقيش هنلحق علشان اطمنها
بس مكنتش قادرة لاني انا الي دبستها في المصيبة دي و هي كانت عايزة تجرب البرنامجين قبل الامتحان على الكمبيوتر
فخوفت اقول حاجة زيادة اوترها اكتر
و هي كانت نازلة من بيتها قلبها حاسس ان هيحصل حاجة فجابت معاها المذكـّرة و انا جيبتها برضه على اساس آآآل يعني اذاكر في الوقت الفاضي ^_^


سبحان الله يعني الحاجة جاهزة معانا و مش فاضل غير اننا نذاكر بقى و نهدى

D:
و دخلنا السكشن اللي وراه طبعا لاننا على ما استقرّينا و ذاكرنا كان فاضل تلت ساعة عالسكشن
و الحمد لله حلينا حلو قوي و طلعنا مبسوطين
و الا مكنتش هكتب البوست ده ^_^


بصراحة انا مكنتش هتخطى الموضوع ده و اذاكر بسرعة لولا ان
صاحبتي كانت معايا و ساعدتني و شرحتلي كمان :)
لاني فتحت المذكرة و انا حاسة اني بقرأ لوغاريتمات ^_^
برغم صعوبة الموقف بس انا كنت سعيدة قوي علشان حسيت اننا مع بعض فيه و اننا واقفين جمب بعض و اننا بنعدي المصيبة دي سوا
اكيد كنت هرتاح اكتر لو مكنتش
هي اتفاجأت بحاجة كده
بس حسيت اننا بنشارك بعض في حاجة :)))))))



و سبحان الله ساعتها كمان اتأكدت ان العقل البشري يقدر يستوعب حاجة بسرعة و يسجلها تحت الضغط و بدل ما كنت هذاكر الجزء ده براحتي في البيت على اربع خمس ساعات ذاكرته في ساعة واحدة D:


هو الغرابة مش في اننا اتزنقنا او ذاكرنا في وقت قليل
هي حصلت قبل كده
بس طبعا مش للدرجادي , مش لدرجة ساعة
الغريب اننا لاول مرة نتسطل و مناخدش بالنا من معاد امتحان فاينال ^__^

------------------------
أجمل :)

علشان خرجنا مع بعض انا و هي
و دي حاجة من الحاجات اللي صعبة جدا انها تحصل بسبب ظروفي و ظروفها الأباهاتية ^_^


كنت خارجة مع اخواتي
و كنت فاكرة اني هخرج خروجة عادية
لاقيتها بتكلمني بدون سابق انذار و بتفاجئني انها جاية معايا

:))))))))

و طبعا مش هقولكم الخروجة حصل فيها ايه
خليكم كده تموتوا بغيظكم P:
ههههههههههههههههه
هو كل حاجة هقولها ?!
مش كفاية اني حكيت الموقف الاولاني
دي لو عرفت اني سيحت بالطريقة دي ، هـتـقـتـلـنـي
و اتفضحنا و الحمد لله ^___^

انا حاطة الصورة دي علشان الصورة دي بتعبر عن الدهشة من المفاجأة المختلطة بسعادة
يعني لو كانوا صوروا الطفل ده بعدها بثانية
أكيد هيكون بيضحك :)))))))



ليست هناك تعليقات:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...