بــســــم الله :)


الحمد لله
عدد ما كان
و عدد ما سيكون
و عدد الحركات و السكون !

الجمعة، 1 أغسطس 2014

الحمد لله ^_^

كنت شايلة كلام معين كتبته من فترة و عايزة أنشره النهاردة بمناسبة يوم السبت اللي فات 
و بمناسبة انه كان "غير مكتمل" و إن الواحد بيضطر يمشي ..
أو إن اللحظة للأسف بتنتهي قبل ما الواحد يكون قال كل اللي عايز يقوله !
:)))
...
بس أجلت المشاركة دي لبكرة و قررت النهاردة إن في مشاركة أهم لازم تتكتب تعبيراً عن شعور حالي .. 
ناتج عن أحداث حالية بتحاول تسرق مني فرحة العيد اللي فات ..
و قد إيه ممكن شخص يكون عند ناس تانية أقرب حد ليهم لكن في حالتك انت هو أبعد حد عنك .. 
و إنه دلوقتي قريب منك في المسافة .. بس أبعد ما يكون عن روحك ..
و قد إيه ممكن تلاقي نفسك فقدت الثقة فيه .. و اتوجعت جامد منه ..
و انت كنت فاكره أكتر حاجة بتفرق معاه هو مشاعرك انت و كل اللي زيك .. طلع إن لأ !!!
كنت ساعات كتير بتشوفه غلطان في حاجات بس بتعذره لإنك كنت فاكر إنه بيعمل كده بسبب حبه ليكم .. 
طلع كل ده كلام فاضي !!!
...
المهم شعوري اللي بتكلم عنه ..
إن في وسط وجعك ده كله .. 
في شخص تاني في الوجود ..
بعيد عنك .. بس في الحقيقة جمبك و قريب قوي منك ..
مش بتكلمه بس دايما حاسس بروحه جمبك بتكلمك و بتواسيك ..
نفسك تفضفضله و تحكيله و تعيط قدامه و يطبطب عليك و يمسح دموعك ..
شخص مجرد ما تفكر فيه بتبتسم .. لإن هو مصدر سعادتك المتجددة .. بفضل ربنا :-)))
فتبقى موجوع بس بتضحك علشان عندك الحمد لله سبب تضحك .. 
عندك سبب للسعادة في الدنيا دي .. الحمد لله :)))))
حتى لو السبب ده مش في ايدك دلوقتي و مش جمبك فعلياً .. 
بس كفاية انه موجود و انك مستني اللحظة اللي فيها السعادة الكاملة تتحقق ..
بوجوده جمبك على طول! :-)
و شعوري ده عن تجربة حقيقية ..
لإن لما تكون موجوع و تفتكر حاجة و تلاقي نفسك قادر تضحك .. ده ملهوش غير معنى واحد ..
لكن أوقات ما كنت ببقى زعلانة لسبب ليه علاقة بالحاجة اللي هي مصدر سعادتي أصلا .. 
أوقات ما كنت مش متفائلة زي دلوقتي ..ساعتها مكنتش بلاقي حاجة تانية تضحكني ! 
فلما اقول ان ده السبب الوحيد للابتسام دلوقتي وسط كل اللي انا فيه ..
ابقى مش بتكلم أي كلام وخلاص و مش ببالغ ..
فعلاً بجد :))))
الحمد لله من قبل و من بعد 
الحمد لله .. الحمد لله .. الحمد لله
^_______^

1_8_2014



ليست هناك تعليقات:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...