بــســــم الله :)


الحمد لله
عدد ما كان
و عدد ما سيكون
و عدد الحركات و السكون !

الثلاثاء، 13 نوفمبر 2012

أزمــة ثــقــة (2) !!!

 لما توصل ثقتك بشخص معين
إلى قمة ذروتها ..
بيدور جواك الحوار ده
بينك و بين نفسك ..
أو بين نفسك و بينك ^_^




_ انت بتثق فيه كده ليه ?!

* و الله انا حـُر ... و انت مالك !

_ ايوة بس مش خايف مرة يخذلك ?!

* انا بثق فيه .. ملكش دعوة انت

_ طب ليه ? فهمني !!!!!

* دي حاجة لازم تحسها لوحدك

_ طب اشمعنا ده ? مانا لازم افهم !

* و الله انا مش مـُجبـَر و لا متضطر اني ابررلك و افسرلك كل حاجة بعملها .. و إذا مكنتش هتفهمني لوحدك .. فـ اتفضل اطلع بره !


_ اطلع بره اروح فين ? هههههههههههههه .. انت اتجننت ?! ما احنا الاتنين واحد !!!

* ما هو يا تثق فيه زيي ، يا هنخسر بعض !

_ للدرجادي ? ممكن تبيعني عشانه ?

* انت و اللي يتشددلك كمان !

_ ده باين الموضوع جد ، انت أول مرة تعمل معايا كده !

* أيوة جد ... انا بثق فيه فعلاً .. و مستحيل أي حاجة تهز الثقة دي .. متحاولش !!!


_ طب اشمعنا ده بالذااااااااااات ?!

* عشان بثق فيه ، انت ليه مش راضي تفهم ! ، روح اقرأ عن الثقة و افهمها الأول و بعدين تعالى اتكلم ... و برضه مش هتفهم إلا لما تجرب و تحسها بنفسك !

_ طب اشرحلي انت

* بص .. باختصار .. ثقتي في الشخص ده مش بتتلخص في كلمة أو اتنين .. هو انت كنت فين كل الفترة اللي فاتت ? و انا بتعامل معاه ?!

_ معرفش .. انا اتفاجأت بيك و بكمية الثقة المرعبة دي

* و الله مشكلتك انت ، حلها لوحدك


_ يعني مش هتساعدني ?

* لأ !

_ ريحني الله يخليك !

* طب بلاش ليه بثق فيه .. ناخدها بالعكس .. ايه اللي يخلليني مثقش فيه ?

_ مفيش حاجة

* حصل منه حاجة عن سوء نية ?

_ و انت هتدخل جوة نيته ?

* حصل و لا محصلش ?

_ لأ محصلش .. بس برضه عرفت نيته منين ?

* لإنه شخص نيته أنضف مني و منك

_ و عرفت منين ?


* عشان بثق فيه ، ما هي دايرة معقدة مش أي حد يفهمها

_ دوّختني *_*

* علشان بتسأل كتير .. سؤالي بسيط .. حصل حاجة تخليك متثقش فيه ?

_ لأ

* خلاص .. اسكت خالص مسمعش صوتك تاني !

_ حاضر !

* أيوة كده !


_ على فكرة بقى .. انا بثق فيه

* نعم !!! ، أومال ليه سألت السؤال بتاعك ده من الأول ? ايه لازمة كل ده ?

_ أصل بصراحة ...

* ما تنطق ..

_ أصلي بثق فيه قوي قوي لدرجة مش هتتخيلها و مش قادر افهم ليه .. فقولت يمكن لو سألت ألاقي الإجابة عندك !!!

* انت بتستهبل ?

_ لا و الله بتكلم جد ، قلت اعمل مش واثق فيه و اخليك تدافع عنه .. بس انت مريحتينيش


* و تسأل ليه أصلا ? في أنواع من الثقة مش محتاجة سؤال

_ بس لو سألت .. أكيد في إجابة !


* هي الإجابة موجودة .. بس عميقة قوي .. و معقدة .. و لو دورت عليها هتتعب .. لإنها محصلة حاجات كتير قوي فـ بعض !

_ تصدق ? ... أقنعتني ! =)


١٣_١١_٢٠١٢

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

من زمان نفسي في حاجه تعبر عني كده يسلم قلمك :)

Khadega Ghatwary يقول...

@ غير معرف

شكرا قوي قوي :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...