بــســــم الله :)


الحمد لله
عدد ما كان
و عدد ما سيكون
و عدد الحركات و السكون !

الاثنين، 13 فبراير 2012

الـزالــنـتـايــن !!!

عارفين بكرة ايه ?
بيقولوا " الـزالــنـتـايــن "
المهم يعني انا مكنتش فاكرة خالص
و افتكرت من التلفزيون ^_^

انا بحس بصراحة ان اليوم ده بياخد اكبر من حجمه
و ملهوش أي لازمة
أيوووون ملهوش لازمة

طبعا ناس كتير هتقول عليا مش بفهم يعني ايه حب و معنديش احساس و الكلام ده P:

لا اسمعوني بس .. انا عايزاكم تفهموني ^_^

انا مقدرش علشان الناس بتحتفل بيوم و انا مش مقتنعة .. اجاملهم
احنا اتفقنا على الصراحة
و انا اليوم ده ببقى مش طايقة أشوف قدامي لون أحمر
بس محدش دماغه توديه بعيد و يقول اني بقرون بقى و ..... ها ? ^_^

طب خلينا نتفاهم بالراحة و بالعقل

انا عارفة اني مش لازم أكون بحب في قصة حب (على رأي احمد حلمي في فيلم مطب صناعي ^_^)
علشان احتفل باليوم ده و عارفة ان في ناس كتير بتحتفل بيه مع اخواتهم و قرايبهم و صحابهم اللي بيحبوهم

بس احنا مش مفروض نستنى يوم علشان نعبر فيه لبعض عن مدى حبنا
و لا مستنيين يوم زي ده يحسسنا قد ايه احنا قريبين من بعض
و باقي الايام ننكد على بعض !!!

انا لما اتجوز مش هستنى يوم عيد الحب علشان أعبر لجوزي قد ايه انا بحبه
و مش هستنى اليوم ده علشان اعبر لأمي و أبويا قد ايه هما اغلى ناس في حياتي
و لا علشان اعبر لاخواتي و اصحابي
الحياة مش بتدور في يوم

و مش محتاجين يوم علشان نعبر فيه عن حبنا لكل الناس اللي حتى منعرفهمش
لان معاملتك للي حواليك هي اللي بتبين قد ايه انت بت
حب الناس و بتحب الحياة

المفروض تكون كل أيامنا عيد حب

بس أكيد من جوانا دايما بنبقى نفسنا في يوم نركز فيه حبنا على قد ما نقدر و نعيشه من اوله لآخره من غير اي مشاكل

بس اليوم ده مش لازم يكون الفالنت
اين
اليوم ده هيبقى يوم عيد جوازي
او يوم عيد ميلاد حد انا بحبه
او يوم عيد صداقتي مع صاحبتي اللي هو اول يوم اتصاحبنا فيه

يوم عيد جوازي و يوم الصداقة مش محتاج تفسير
لكن يوم عيد ميلاد حد انت بتحبه برضه مهم تحتفل بيه لانه اليوم اللي الشخص ده جه فيه للدنيا
اليوم اللي انت بتحمد ربنا عليه

طبعا في البداية هيخطر على بالكم انها هي هي و مش فارقة كتير
بس هي بتفرق فرق كبير جدا

لان اليوم اللي هتحتفلوا بيه ده هيكون فعلا بيمثل يوم ذكرى سعيدة ليكم
يوم حصل فيه أحلى حاجة في حياتكم
يوم مستحيل يعدي عليكم من غير ما تفتكروه
لكن ميبقاش يوم كل اللي بيعبر عنه هو اللون الاحمر و القلوب
يوم بيحتفل
بيه كل الناس من غير ما يمثلهم أي ذكرى

يوم هما بيحتفلوا
بيه لمجرد انهم اتولدوا لقوا كل الناس بتحتفل بيه

صدقوني انا اليوم ده مش بحس بأي حاجة
و لما اتجوز ان شاء الله
مش هحتاج اليوم ده لاني هخلي كل أيامي عيد حب
و مش هحتاجه لاني هيكون عندي عيد جوازي
و مش هحتاجه لاني مش هفتكره أصلا

يوم ملهوش أي لازمة :)

في ناس هيبقى في رأيها ان برضه غلط انك تحتفل بعيد ميلاد او عيد جواز او حاجة من النوعية دي

بس انا بقول ده عالأقل أرحم من ان الواحد يحتفل بعيد لا يمت له بأي صلة و لا حتى ذكرى خاصة بيه
و ده أضعف الايمان :)

تصدقوا ان اليوم ده خد اكبر من حقه و اتكلمت عنه اكتر من اللازم
^__^

بس اتمنى فكرتي تكون وصلت
و دلوقتي بس أقدر أحط صورة قلب من غير ما تفكروني بحتفل باليوم ده
D:

لاني زي ما قلت
كل أيامي عيد حب =)




ليست هناك تعليقات:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...