بــســــم الله :)


الحمد لله
عدد ما كان
و عدد ما سيكون
و عدد الحركات و السكون !

الاثنين، 12 سبتمبر 2011

فـضـفـض لغـيـرك !!!



سبحان الله
الواحد ساعات بيشوف حاجات ملهاش علاقة بيه
بس بيتأثر بيها جدا جدا كإنها حصلتله هو ذات نفسه

دي حاجة مش عارفة أغيرها فيا
و الحل الوحيد علشان أقدر أتعايش مع الواقع اللي بشوفه حواليا
مش بلاقيه غير في الكتابة و الفضفضة
علشان كده بقول
فضفض لغيرك
فضفض و قول أي حاجة حاسس بيها في أي وقت
حتى لو حاجة مش خاصة بيك
بس أثرت فيك !!! :)

مرة قريت خبرين ورا بعض عملولي اكتئاب
اول خبر كانت واحدة لسه جايبة بيبي معداش سنــّه كام شهر و اتخطف منها
:"(
تاني خبر طالبة حقوق بسبب اهمال دكتور "ربنا ينتقم منه" فقدت رجل من رجليها علشان كانت مريضة سكر و هو اهمل حالتها و اتسبب في بتر رجليها
:"(

حقيقي معرفش حد فيهم
بس انا اتألمت قوي
و كل ما اتخيل نفسي مكان الأم اللي ابنها راح منها قبل ما تلحق تفرح بيه
قلبي كان بيتقطـّع
و دعيتلها ابنها يرجعلها رغم انها حاجة صعبة في زمننا ده
بس دعيت من قلبي !!!

يمكن لما أنا اواجه مشكلة ألاقي حد يدعيلي بظهر الغيب زي مانا بدعي للناس لاني مقدرش اتخيل نفسي مكانهم
حقيقي الفضفضة في الاوقات الي زي دي بتريح جامد
الخبرين دول انا قريتهم من مدة طويلة جدا بس لحد دلوقتي منستهمش
يمكن بعد ما كتبتهم دلوقتي هرتاح شوية و انسى !!!

ساعات بتمنى يبقى معنديش احساس علشان متوجعش كل شوية
ساعات بيكون نفسي مخدش بالي من أي حاجة تدايق في الدنيا
سواء تدايقني او تدايق أي حد تاني

المشاعر دي نعمة من ربنا و ف نفس الوقت ساعات بتوجعنا و مع ذلك بنحبها
:)


ليست هناك تعليقات:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...